Cu cat dobandesc mai multa experienta in domeniul relaţiilor publice, văd atât asemănări cat si deosebiri cu jurnalismul.Simbioză care există între cele două profesii, ca fiind cuprinsă între reporteri şi practicieni, creşte zilnic.Nevoia tot mai mare de jurnalism ii face pe reporterii să se dubleze, poate chiar sa se tripleze in numar.Nu mai au timp pentru a face cercetare în profunzime, si apeleaza la practicieni din PR pentru citate ambalate, comunicate de presa si raspunsuri rapide la intrebarile lor.
Au aparut unele controverse recente in legatura cu reputaţia relaţiilor publice în ultimele săptămâni, dar cea mai mare parte doar pare ironic să fie un caz de bad PR pentru PR. Încadrarea problemelor în favoarea clienţilor noştri nu este minciuna, deşi nu ne pot expune tot adevărul. Deci, ce spunei despre cei care au facut PR pentru tutun? Aceasta este o linie fina, deoarece publicitatea înşelătoare intră în joc aici, de asemenea. Nu toate firmele de PR au o contrapartidă de publicitate, dar o fac mulţi. În cazul în care credeţi că noi, ca practicanţi trebuie să tragem linia. În cazul asta, jurnalişti, nu trebuie sa traga aceasta linie.