E posibil să spuneți că la noi nimeni nu are nevoie de un asemenea serviciu, dar mai gândiți-vă o clipă. N-ați scris niciodată nimic despre un șef care nu vă place? Sau n-ați povestit despre cine știe ce petrecere la care v-ați făcut de cap? În plus, spațiul virtual e mediul cel mai relaxat și cel mai accesibil calomniei, așa că e foarte ușor ca altcineva să scrie despre voi multe lucruri supărătoare.

Care să nu vă pice foarte bine la o eventuală angajare, spre exemplu. În America, unde Internetul și blogosfera sunt mult mai active decât în România, 15% dintre tinerii de până în 25 de ani au probleme când vor să-și schimbe locul de muncă din cauza informațiilor pe care angajatorul le găsește printr-un simplu search pe Google. La asta adăugați cele peste 1,6 milioane de înregistrări pe blogurile din toată lumea, postate zilnic de tineri pentru care, în epoca web, spațiul intim nu mai are aceleași valori ca acum 10 ani.

Prin urmare, managementul reputației online nu este doar pentru celebrități sau pentru politicieni, ci și pentru oamenii obișnuiți, precum și pentru marile companii (e foarte ușor ca un blogger supărat pe companie să facă publice, sub pseudonim, lucruri secrete). Fiecare dintre noi își poate controla până la un anume punct informațiile personale aflate în spațiul virtual, dar pentru cazurile de urgență există specialiști. Aceștia pot influența motoarele de căutare plasând știri pozitive cu mult înaintea celor negative, astfel încât în primele pagini de rezultate ale căutării să se găsească numai lucruri acceptate de proprietar.