Auzim in mod regulat vorbindu-se de long tail dar putini sunt cei care inteleg cu adevarat acest concept si mai putin sunt cei care il si utilizeaza in procesul de optimizare al unui site pentru motoarele de cautare.

Amintit atunci cand este vorba despre vanzarea de produse pe internet sau de ameliorarea vizibilitatii in motoarele de cautare, conceptul Long tail desemneaza o teorie despre comportamentul de cautare al utilizatorilor de internet.

Cifra de afaceri a magazinului Diverta provine in mare parte din vanzarea de carti bestseller, fiecare cumparate intr-un numar mare. Insa, Diverta propune si alte zeci de mii de diferite produse. Cifra de afaceri a companiei provine din vanzarea unui numar mare de produse mai putin cunoscute, care puse cap la cap, depasesc cu mult vanzarile bestseller-urilor.

Pe internet, principiul este acelasi. In medie, 70% din traficul unui site provine dintr-un numar foarte mare de asocieri de cuvinte cheie, cu un volum scazut de cautare.

Este esential de stiut ca din ce in ce mai putini utilizatori tasteaza un singur cuvant in formularul de cautare. Cresterea exponentiala a numarului de pagini web cat si o mai buna cunoastere a motoarelor de cautare explica acest fenomen.